7. veebr 2009

Meenutusi Tartu reisist

Reis sai teoks 5.veebruaril. Varahommikul selgus, et 5 õpilase asemel sõidab Tartusse 4 õpilast. Keimo olevat eelmise päeva õhtul õnnetult jala välja väänanud, nii et temast sõitjat enam ei olnud. Aga me soovime Keimole kiiret paranemist.
Sõitsime rongiga ja istusime II klassi vagunis. Rongiaknast nägime lumivalget maastikku ja härmatisest valgeid puid. Sellist vaatepilti linnas ei näe.

Tartus oli ilm krõbedalt külm. Liikusime jalgsi Toomemäe suunas. Toomemäel külastasime endist Tartu Toomkirikut, mis oli ehitatud 13.sajandil. Osa ehitisest oli varemetes. Praegu on toomkirikus Tartu Ülikooli Ajaloo Muuseum ja raamatukogu.

Üle Inglisilla jõudes olime Tartu Tähetorni maja ees. Meid ootas juba viipekeeletõlk Regina ja tore giid. Nägime ära erinevate ajastute teleskoope, kõige uuem teleskoop on pärit aastast 2003 ja kõige vanemad on 200 aasta vanused. Uurisime tähtkujude kaarti. Edasi viidi meid tornitippu. Giid ütles, et tänavu on astronoomia aasta ja linnarahvas on teretulnud tähetorni planeete ja tähti uurima, aga ainult selge ilma korral saab neid näha. Kõige viimasena külastasime planetaariumi. Äkki olime pimedas ja imetlesime tähistaevast. Linnas sellist ilu tänavavalgustuses ei näe. Kõige parem on tähistaevast jälgida eemal linnast, näiteks maal.

Toomemäelt suundusime all-linna. Nägime ära kooli, kus õpetaja Aire loengutel käib. Astusime sisse Tartu Ülikooli peahoonesse.

Lähedal asub Jaani kirik ja kiriku naabruses aga mänguasjamuuseum. Kuna õpilastel oli külm, mõtlesime sisse astuda. Meid võeti soojalt vastu ja külastajaid ei olnud palju. Muuseumis veetsime aega ligi 1,5 tundi. Aeg tõesti kadus kiiresti.

Nüüd läksime juba kiirkõnnil Raekoja platsile. Tahtsime näha viltust maja (Tartu Pisa), varem asus hoones apteek, nüüd on kunstimuuseum. Astusime Kaarsillale ja vaatasime Emajõge, mis ei olnud täielikult jääs.

Raekoja platsile on üles pandud jääst pühvel, mis on kaetud müntidega. Jääskulptuuri taga on purskkaev Suudlevad Tudengid. Loomulikult purskkaev ei töötanud.

Kõht oli juba tühi ja kõndisime Vanemuise tänavale. Opera Pizzas tellisime omale pitsat ja juua. Teenindus oli kiire, ei pidanud kaua oma pitsat ootama.

Nüüd oli meil veel üks koht, kus ära käia -Tartu Ülikooli loodusmuuseum, mis asus samal tänaval. Kui sisse astusime, siis selgus, et muuseumi sulgemiseni oli jäänud 45 minutit. Kõigepealt läksime geoloogiamuuseumi, kus oli ka ajutine näitus Elu tekkest Maal. Zooloogiamuuseumis oli väljas maailma loomariik, elavnurk ja rõdul oli lindude pesad ja munad ning näitus Eesti loomastik läbi aja (14 000 aasta jooksul). Üllatusime, et praegune Tallinn oli mammuteid täis ja veel elutses ninasarvik. Veel sai vaadata suurimate imetajate luustikke.

Viimases saalis ootas meid muuseumitädi, et uksed sulgeda, aga tädi hakkas meile hoopis jutustama nokkloomadest ja siilidest.

Meie päev sai läbi ja suundusime rongijaama. Rong tuli ka ette ja läksime samasse vagunisse, millega olime teel Tartu poole. Kohad olid samad ja vagunisaatja ka sama, kes meile pileteid müüs, aga inimesi oli nüüd rohkem. Üliõpilased olid teel koju.
Meie lapsed tänavad õpetaja Riinat, kelle idee oli ära käia Tartu Tähetornis.