30. mai 2009

Haapsalu muljeid

27.mai hommikul toimus meil reis Haapsallu. Ilm oli kahtlane, sest taevas oli tumehall ja tuul tõusis.
Seiklusteretk algas Iloni Imedemaalt. Seal tutvusime Ilon Wiklandi elu ja loominguga. Pärast pidime Iloni piltidelt kokku lugema mitu koera, siga, voodit, laeva ... on. Arvude abil pidime koodi lahti murdma. Koodiks oli KOOLI 2. See aadress juhatas meid vanasse raekotta, kus praegu on Läänemaa Muuseum. Muuseumis sai iga õpilane küsimuselehe ja otsima vastust muuseumist. Edasi suundusime Haapsalu Piiskopilinnusesse. Jalutasime linnusehoovis, ronisime kaitsetorni ja kellatorni. Vahepeal sadas hoovihma. Pidime otsima linnusest üles vana ahju, kuhu oli peidetud kuldmunad. Aeg oli rüütliturniiriks. Iga õpilane sai kilbi ja mõõga. Kordamööda prooviti selga ka rasket rõngassärki.
Pärast einestamist linnuse terrassil, sõitsime edasi raudteemuuseumi. Meid ootas kaks giidi. Jagunesime kaheks grupiks. Kõigepealt tutvustati meile Haapsalu raudteejaama ja Eesti raudtee ajalugu. Ja siis algas põnev orienteerumismäng. Poisid ja tüdrukud said küsimustikulehe. Vastuseid tuli otsida nii muuseumist kui ka rongidest ning jaamaperroonilt. Kõige lõpuks pidime otsima üles punase mütsiga jaamajuhi. Väga huvitav oli!